Vår handlingsplan for 2021

Handlingsplan USHT Viken (Østfold) 2021 (PDF, 642 kB) (åpnes i nytt vindu)

Forord v/Wenche Charlotte Hansen, leder:

Nytt år og nye muligheter! Vi ønsker 2021 velkommen med håp om et mer forutsigbart år enn fjoråret. Utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester Viken (Østfold) sitt samfunnsoppdrag handler om å styrke kvaliteten i helse- og omsorgstjenestene for alle kommunene i Østfold-region. Indre Østfold kommune er vertskommune for Utviklingssenteret.

Handlingsplan 2021 vil beskrive vårt samfunnsoppdrag inkludert årets nasjonale innsatsområder, i tillegg til å gi en oversikt over årets aktivitetsplan. I tillegg til planlagte aktiviteter vet vi at det kommer en rekke forespørsler og oppgaver gjennom hele året. Utviklingssenterets ressurser og muligheter må derfor ses i sammenheng med stadige nye tilpasninger og endringer når utviklingsarbeidet skal planlegges, gjennomføres og følges opp.

For at vi skal lykkes med vårt pådriverarbeid for vår region kreves et godt arbeidsfellesskap med våre samarbeidsaktører. Samarbeidspartnere er vertskommunen Indre Østfold, 12 kommunene i Viken (Østfold), Statsforvalteren i Oslo og Viken, Senter for Omsorgsforskning, øvrige Utviklingssentre i Norge, Høgskolen i Østfold og andre Høgskoler/Universiteter, Fagskolen i Viken, Sykehuset Østfold, KS, Aldring og helse, Aldersvennlig Norge, NSF, Fagforbundet, Videregående skoler, pårørendegrupper, interesseorganisasjoner mfl.

Se forøvrig planer rundt aktiviteter m.v. i handlingsplanen (pdf-dokument).