Svært aktuell videreutdanning åpner for syke- og vernepleiere

Utviklingssenteret har i samarbeid med Høgskolen i Østfold gleden av å tilby vernepleiere og sykepleiere videreutdanning i klinisk observasjons-, vurderings og handlingskompetanse (15 studiepoeng). Studiestart er høsten 2021, med søknadsfrist 15. mai. Søkeren må jobbe i/for kommunehelsetjenesten i tidligere Østfold eller Vestby kommuner.

Det er lagt opp til studentaktive undervisning- og læringsformer med bruk av blant annet digitale verktøy og simulering. Studie vil gjennomføres med både fysiske og digitale forelesninger og kortere digitale møter for bedre å kunne tilpasses arbeidshverdagen. Utdanningen gir kompetanse som ses meget viktig relatert til koronapandemien. Kompetansen vil kunne gi ansatte en følelse av mestring og trygghet i hverdagen. Har du ansatte i din avdeling som kunne passe for denne utdanningen?

Utviklingssenteret har søkt og fått innvilget tilskudd til studieavgift fra Statsforvalteren i Oslo og Viken.

Les mer om studiet her: https://www.hiof.no/studier/programmer/s428o-klinisk-observ-vurderings-handlingskompetans/
Har du flere spørsmål se nettsiden for Høgskolens kontaktperson eller kontakt fagkonsulent Annette Bjerkenes.