Her er vår årsrapport for 2020

Årsrapport USHT Viken (Østfold) 2020 (PDF, 2 MB) (åpnes i nytt vindu)

Utklipp fra introduksjon v/Wenche Charlotte Hansen, leder:

2020 har vært et spesielt og krevende år med store og kritiske utfordringer for hele samfunnet. Det har vært et imponerende felles dugnads- og kunnskapsarbeid. Helsepersonell har stått i front for å redde pasienter, etablere ny kunnskap, nye metoder og verktøy som skal sørge for den beste kvaliteten, kapasiteten og kompetansen i en krevende pandemisituasjon. Det har vært et felles samarbeid på tvers i hele Norge. Kommuner, spesialisthelsetjeneste, myndigheter og fag- og forskningsmiljøer har avlevert en formidabel innsats. Gjennom felles mål, dialog og samarbeid har vi kjent på trygghet og lavere smittetall sammenlignet med andre land.

Årsrapport 2020 beskriver organisering og samarbeid om aktiviteter som er i tråd med Handlingsplan 2020 og Samfunnsoppdraget (2017 – 2020). I tillegg presenteres ulike tilleggsoppdrag gjennom hele året.

I tillegg til koronasituasjon og uforutsette aktiviteter har vi en måloppnåelse for 2020 på hele 78 %. Ressurstilgang i 2020 har vært 6 faste fagstillinger og 4 fagstillinger tilknyttet særskilte oppdrag. Alle ansatte har støttet opp om kritisk handlings- og beredskapsarbeid overfor vertskommunen lokalt, men også regionalt og nasjonalt.

Se rapporten for ytterligere utdypninger av aktiviteter m.v.