Robuste Barn har nå fått egne nettsider

Robuste Barn er et gratis undervisningsopplegg i folkehelse og livsmestring for barneskolen, utviklet i Indre Østfold kommune med midler fra Utdanningsdirektoratet.

Hva er Robuste Barn?

Undervisningsopplegget Robuste Barn hjelper skolen med å arbeide systematisk med folkehelse og livsmestring, slik at hver enkelt elev kan oppleve trygghet og sosial tilhørighet.

Hovedmålet er å gjøre det enda enklere for skolen å ta i bruk gode ressurser på en systematisk og helhetlig måte. Programmet harmonerer med Robust Ungdom for ungdomsskolen.

Her finner du informasjon om Robust Ungdom

Hvem er Robuste Barn for?

Målgruppen for Robuste Barn er ansatte i barneskolen og i SFO, elever og foresatte.

Hva består Robuste Barn av?

Undervisningen bygger på programmet Livet & Sånn som er utviklet i Ålesund. I tillegg inneholder Robuste Barn følgende:

•   Pust- og bevegelsesøvelser (åtte demonstrasjonsfilmer)
•   Lekehefte for barneskolen (62 samarbeidsleker for klasserommet)
•   Søvnundervisning for hvert trinn
•   Foreldremøter med foredrag og øvelser
•   Digitale fagøkter for ansatte i skolen og SFO
•   Et spesielt fokus på tilrettelegging og integrering
•   Temasamlinger om alkohol hjemme og dårlig råd
•   Sang

Nettsidene til Robuste Barn

Her finner du nettsidene til Robuste Barn

I tillegg finner du sidene på adressen: www.robustbarn.no