Ordfører Saxe Frøshaug er nominert til Årets kommuneprofil 2020

Åtte kandidater, politiske, administrative og faglige ledere i kommunesektoren, er nominert. Leserne til Kommunal rapport kan stemme fram den de mener fortjener å vinne.

Kriteriene for Årets kommuneprofil sier at prisen kan gå til politiske, administrative og faglige ledere i kommunesektoren som har utmerket seg spesielt i løpet av det siste året.

Begrunnelsen for nominasjonen av Frøshaug er følgende:

"Han er samlende leder for en krevende sammenslåing av fem kommuner, og har gjort den nye storkommunen til en aktiv regional aktør. Samtidig har han håndtert og frontet koronautbrudd og nedstenging."

Frøshaug får skryt for å ha stått støtt i møtene med innbyggere, ansatte, politikerkolleger og ikke minst mediene under koronapandemien. Selv ble han glad og overrasket over nominasjonen.

Saxe Frøshaug - Klikk for stort bilde

Her er de andre kandidatene til å bli Årets kommuneprofil 2020:

1. Arne Bye, kommunelege i Frosta
  2. Ole M.P. Gjestad, leder for Ungdommens kulturhus i Sarpsborg
  3. Atle Skrede, seniorrådgiver i Vestland
  4. Brita Dueland, seksjonsleder Stavanger
  5. Helene Frihammer, leder for Klimapartnere Vestland
  6. Saxe Frøshaug, ordfører Indre Østfold kommune
  7. Trude Andresen, kommunedirektør i Øvre Eiker
  8. Sture Pedersen, ordfører i Bø i Vesterålen

Ønsker du å stemme?

Send tekstmelding (kostnad kr 3) til nummer 2377 med kodeordet Profil (mellomrom) kandidatnummer 1–8. Man kan stemme fram til kl. 14.00 3. desember 2020.