Kommunal kompensasjonsordning til lokale virksomheter i Indre Østfold

Indre Østfold kommune har gitt Indre Østfold Næringsutvikling AS i oppdrag å lage et samlet forslag til fordeling av midler. Frist for å søke er 6. april 2022.

Oppdraget er i samarbeid med med Visit Indre Østfold, Småbyen Spydeberg SA, Askimbyen AS og Mysenregionen AS.

Prioritering

Midlene er fordelt til kommuner med utgangspunkt i antall ansatte innen servering, overnatting, sport og fritid, reisebyråer og -arrangører, kunst og underholdning og kongress-, messe- og utstillingsvirksomhet. Fordelingen til den enkelte kommune er justert for sesongvariasjoner i antall ansatte, andel utenlandsovernattinger i reiselivsregionene og sentralitet. Virksomheter som har falt helt eller delvis utenfor generelle kompensasjonsordninger, for eksempel nylig oppstartede bedrifter, skal tas hensyn til.

Indre Østfold kommune vil prioritere forsamlingslokaler, og spesielt de som ikke ble inkludert i forrige runde.

For mer informasjon, se regjeringens side:

Nye 250 millioner kroner til koronakompensasjon til utsatte næringer - regjeringen.no

Her kan du søke om tilskudd