Indre Østfolds kommunes foreningsportal er lansert

I denne portalen vil du finne all informasjon om lag og foreninger i Indre Østfold kommune på ett sted.

Tirsdag 30. april var det offisiell lansering av Indre Østfold kommunes foreningsportal på Skjønhaug innbyggertorg og bibliotek. Det var ordfører Saxe Frøshaug som stod for åpningen av portalen.

Åpning av foreningsportalen - Klikk for stort bilde

Ordfører Saxe Frøshaug klippet snoren ved hjelp av Simen Hansen, Spydeberg frivilligsentral, og Synnøve Buer, Trøgstad frivilligsentral.

- Det brede samarbeidet vi har fått til i kommunen sammen med frivilligsentralene er noe vi er svært stolte av og er et godt eksempel på samskaping i praksis. Indre Østfold kommune er blant de største kommunene i Norge som etablerer et samarbeid om en foreningsportal med frivilligsentralene, sier ordfører Saxe Frøshaug.

Portalen driftes av Hobøl, Spydeberg, Askim, Mysen og Trøgstad frivilligsentraler i tillegg til Idrettsrådet og Kulturrådet. Indre Østfold kommune deltar i samarbeidet ved å utvikle portalen og oppfordre lag og foreninger til å bruke den.

Mange lag og foreninger har registrert seg

I november 2023 startet de fem frivilligsentralene i Indre Østfold kommune arbeidet med å opprette en egen foreningsportal, en løsning som innbyggere, frivillige og lag og foreninger har etterspurt i lang tid. Indre Østfold kommune er først ute i Østfold med en slik foreningsportal og ca. 60 % av alle lag og foreninger i kommunen har allerede registrert seg. Portalens målgruppe/brukere er innbyggere, lag og foreninger, frivillige og kommunen selv.

Du kan også se arrangementer og aktiviteter i portalen

I tillegg til oversikt over lag og foreninger, kan du også se arrangementer og aktiviteter i kommunen. Lag og foreninger kan legge ut informasjon om åpne arrangementer i en egen kalender og her er det mye spennende du kan delta på!

Portalen vil være et fint hjelpemiddel for fremmedspråklige, både fordi hele siden kan oversettes til de fleste språk og fordi det vil ligge beskrivende bilder i tilknytning til hver av aktivitetene.

Portalen finner du på forsiden av hjemmesidene våre og her