Indre Østfold krisesenter får kunst

I disse dager får alle de 43 krisesentrene rundt om i Norge kunstverk som er donert av kunstnere fra hele landet.

Stor giverglede over hele landet

Det startet med et innlegg i sosiale medier fra kunstner Cathrine Knudsen, som oppfordret sine kunstnerfølgere til å være med på en dugnad. Målet var å gjøre krisesentrenes lokaler til et hyggeligere sted å være. Hun hadde selv blitt kontaktet av krisesenteret i Salten, som spurte om hun ville bidra med kunst til lokalene deres.

Dugnaden fikk stor oppslutning, faktisk så stor at den måtte stoppes allerede etter to dager. Da var det over 80 kunstnere som ville gi kunst.

Givergleden var enorm og initiativtagerne håper at hvert enkelt krisesenter vil få nye donasjoner av lokale kunstnere, gjennom lokal presse. De kan da ta kontakt med enhetsleder Kari-Mette Fjell, som vil kunne avtale overlevering. Hennes telefonnummer er 909 39 82.

Kunst gjør en forskjell og kan skape trygghet, god stemning og glede. Her kan du se verkene som er gitt til Indre Østfold krisesenter, et botantisk trykk av kunstner Cathrine Finsrud og et giclèetrykk av kunstner Haldis Kjomme Lid.