6. klassinger arrangerte bokbad med kjent forfatter

Elever ved Mysen og Moen skoler planla forfatterbesøk og bokbadet forfatter Nina E. Grøntvedt. Arrangementene ble vellykket, og både elever og forfatter var strålende fornøyde.

Gode spørsmål

Onsdag 26. april besøkte barnebokforfatter Nina E. Grøntvedt Mysen innbyggertorg og bibliotek (IB) og Moen skole i Askim.

- Det var veldig fint å møte elever fra begge skolene. De hadde mange gode spørsmål på lur. Det var morsomt å svare på alt 6. klassingene lurte på, sier Grøntvedt.

6. klassingene planla besøket og bokbadet i halvannen uke før forfatteren kom. Grøntvedt syns opplegget var veldig bra.

- Dette ga mersmak og jeg kommer gjerne tilbake ved en senere anledning, sier hun.

Flere barnebokbad

IBene våre har fått penger fra Viken fylkeskommune ved fylkesbiblioteket til å gjennomføre barnebokbad. I prosjektet samarbeider de med fem ulike skoler i kommunen.

Til høsten vil skoler i området Spydeberg, Tomter og Skjønhaug få tilbud om det samme.

- Barnebokbadene i Mysen og Askim var svært vellykket og vi håper interessen fra skolene i de andre områdene blir stor, nå som vi ser hvor godt et slikt samarbeid fungerer. Ansvarlig for gjennomføringen av barnebokbad vil sende ut informasjon til skolene i løpet av mai. Vi håper at mange skoler vil melde sin interesse, sier biblioteksjef Elin Brandsrud.