100 000 kroner til de som trenger det aller mest

I dag fikk Kirkens Bymisjon og Frelsesarmeen 100 000 kroner. Pengene skal gå til de i kommunen som trenger det aller mest.

Flere matkasser

Et enstemmig kommunestyre har vedtatt å droppe årets julemiddag, og heller gi pengene til noen som trenger det mye mer.

I dagens kommunestyremøte, som var det siste før jul, fikk Kirkens Bymisjon og Frelsesarmeen utdelt 100 000 kroner.

Det var i utgangspunktet satt av 50 000 kroner til den årlige juleavslutningen for politikerne, men fordi det er ekstra mange som har det krevende i år, var alle gruppelederne enige om at pengene heller bør gå til en god sak.

I tillegg har ordfører Saxe Frøshaug brukt ordførerfullmakten sin og gitt 50 000 kroner ekstra.

Dermed ble det i dag delt ut 100 000 kroner til Kirkens Bymisjon og Frelsesarmeen. De skal bruke pengene på enda flere matkasser.

- Tusen takk! Dette setter vi stor pris på og det kommer godt med i en tid hvor det er krevende for mange. Vi håper vi kan ha en dialog om dette arbeidet også etter jul, sier Cathrine Myhre som er daglig leder for Kirkens Bymisjon Indre Østfold.

Ordfører Saxe Frøshaug tildeler en pengegave til Kirkens Bymisjon og Frelsesarmeen.